Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011

τι Θεός και μ...

του Νίκου Ξένιου




Θράσος: Σοβαρά τα πιστεύεις αυτά;
Λέων: Ναι
Θράσος: Πως υπάρχει κάτι παραπέρα; Σε θεούς και μαλακίες;
Λέων: Κάτι τέτοιο!
Θράσος: Μαλακίες
Λέων: Και πώς έγιναν όλα αυτά;(δείχνει το Σύμπαν)
Θράσος: Σκατά είναι όλα
Λέων: Σκατά είναι…Αλλά πώς έγιναν;
Θράσος (γελώντας): Πώς έγιναν σκατά; Ρωτάς εσύ;Ο αναρχικός;
Λέων: Μίλα σοβαρά!Πώς φτιάχτηκαν λέμε
Θράσος: Πού να ξέρω εγώ πώς φτιάχτηκαν;
Λέων: Επειδή ρωτάς αν πιστεύω
Θράσος: Εγώ δεν πιστεύω
Λέων: Ούτε εγώ σε παπάδες κι εκκλησίες ..Αλλά Θεός...
Θράσος: Τι θεός...Δεν παίζει!
Λέων: Και ποιος τάφτιαξε όλα αυτά;
Θράσος: Η Φύση
Λέων: Ε ...πες οτι η «φύση» είναι ο θεός. Δεν θα κολλήσουμε στο όνομα
Θράσος: Μα τι λες...Πας καλά;Θεός θεός πώς το λένε θεός με άσπρα γένια και ράσα και νάναι εκεί πάνω δεν παίζει !!!Πώς το λένε; ( Ο Λέων σωπαίνει)
Θράσος: Και αν υπάρχει δεν ασχολείται κατάλαβες;
Λέων: Κάνεις λάθος!
Θράσος: Αν ασχολιόταν δεν θα...(ξαφνική σιωπή και παγωμάρα)
Λέων: Δεν θα...τι;
Θράσος: Δεν θα ήμασταν λάσπη
Λέων: Λάσπη;
Θράσος: Ναι ρε συ, λάσπη! Είδες το σώμα σου πώς είναι;
Λέων (κοιτά το γυμνό σώμα του): Τι έχει το σώμα μου;
Θράσος:Και το δικό μου। Είδες τα σώματα πώς είναι;
Λέων: Τι έχουν;
Θράσος: Είναι λάσπη. Μόνο λάσπη! (παύση) Δεν ασχολείται! Τέρμα!
Λέων: Δεν σε πιάνω!
Θράσος: Άστο ξέχνα το…



(Από το θεατρικό έργο "ΚΑΠΟΥ ΤΟ'ΧΩ ΞΑΝΑΔΕΙ":το έργο έχει αλλάξει χίλιες μορφές και έξι τίτλους. Δεδομένου του μεταφυσικού του θεματολογίου ,άλλους τους σοκάρει, άλλους τους ενθουσιάζει, ενώ το Σοφοκλή με μεγάλη δυσκολία τον άγγιξε. Έτσι λοιπόν άφησα πίσω μου μια πρώτη εκδοχή, που διαδραματιζόταν στο Μεσαίωνα, για να χτίσω εξαρχής την ιστορία μου στη σύγχρονη Αθήνα. Άν πράγματι υπάρχει θεατρικό ενδιαφέρον στην αναζήτηση του θεϊκού στοιχείου, πιστεύω θα αναδειχθεί καλύτερα σε ένα σκηνικό καθημερινότητας, αποφορτισμένο από τις θρησκοληπτικές εμμονές παλαιότερων εποχών...)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου